170
Een spelletje dat door heel veel darters gespeeld wordt is 170. De bedoeling van het spelletje is dat je zo snel mogelijk 170 uitgooit. Tijdens dit spelletje ga je eerst voor 170. Als je deze mist en bijvoorbeeld single 20, single 20 en single 3 gooit, dan trek je die score van 170 af en hou je bijvoorbeeld 127 over. Dan probeer je die uit te gooien. Dit blijf je proberen tot dat je het hebt uitgegooid. Telkens als je 170 hebt uitgegooid begin je weer opnieuw. Je kan dit spelletje alleen oefenen, maar ook met iemand anders. Je kan dan samen 170 proberen uit te gooien of allebei om en om en dan kijken wie dit het snelst kan.

De klok rond op dubbels
Bij dit spelletje voer je de druk voor jezelf op! In het begin kan je nog veel oefenen met een rondje van dubbel 1 t/m 20. Nadat je dit vaker hebt geoefend kan je het moeilijker maken door bij dit rondje te gooien met 3 pijlen per dubbel. Je begint dan bij dubbel 1, deze probeer je te gooien met 3 pijlen, raak je de dubbel dan ga je uiteraard door naar dubbel 2 raak je die dubbel dan ga je nog verder. Mis je een dubbel met 3 pijlen dan ga je terug naar de vorige dubbel, weer missen is weer een stap terug.

Voorbeeld: je gooit in beurt 1 een dubbel 1, beurt 2 een dubbel 2 en een dubbel 3. In beurt 3 mis je de dubbel 4 met alle drie de pijlen. Je moet dus nu weer een stapje terug doen en beginnen met dubbel 3. Mis je die ook, nog een stap terug naar dubbel 2. In dit spel leg je jezelf druk op als je ver komt, missen is terug richting af. Als je verder komt, wordt een misser dus steeds erger. Als je ver gevorderd bent kan je er ook nog een record tijd opzetten.

Tactics Double
Dit is een variant op de andere tactics. Het verschil is dat je bij dit spelletje de dubbels 3x moet gooien in plaats van de single, triples en dubbels. Ook deze variant kan je met een tegenstander spelen. Je kan er dan opnieuw voor kiezen om ook met punten te spelen. Als je dan een 4e dubbel gooit en je tegenstander heeft dat getal nog niet vol, dan kan je zo extra punten pakken. Degene die als eerste alles 3x geraakt heeft en de meeste punten heeft wint.

Je kan dit op meerdere manieren spelen. Je kan er voor kiezen om niet hele bord te gebruiken, maar je kan er bijvoorbeeld ook voor kiezen om de bull, 20, 18, 16, 14, 12, 10, 8, 4, 2 en 1 te gebruiken. ALs je wil kan je het ook anders indelen, dit kan je zelfs afspreken of bedenken.

Finishing
Bij dit spelletje begin je met 60 punten. Dit probeer je uit te gooien met drie pijlen. Lukt dit niet dan zak je met één punt, in dit geval 59, lukt dit wel dan stijg je met 10 punten, naar 70. Vervolgens probeer je de nieuwe score weer met drie pijlen uit te gooien, enz. Dit spel is in het begin vrij lastig, maar hoe vaker je oefent, hoe beter het zal gaan. Je doet er goed aan naast je dartbord een zogenaamde uitgooilijst groot uitvergroot op te hangen zodat je een handig hulpje hebt voor het uitgooien. Door vaak op die lijst te kijken leer je de uitgooi combinaties vanzelf uit je hoofd. Dit zorgt er voor dat je tijdens een wedstrijd niet hoeft te twijfelen wat je moet gooien, omdat je het al weet van het oefenen.

x-01 tegen jezelf gooien
Dit spelletje lijkt enorm op een gewone wedstrijd, alleen speel je nu tegen jezelf. Je begin een leg x-01 (dit kan bijvoorbeeld 301, 501, 701 of 1001 zijn). Iedere score die je gooit schrijf je op en trek je van de overgebleven score af. Dit doe je tot je op 0 eindigt. Je eerste leg is dan de leg die je moet gaan verslaan. Je begint een nieuwe leg en gaat proberen om in minder pijlen de leg uit te gooien. Als dat lukt is de verbeterde leg de leg die je moet proberen te verbeteren. Lukt het niet, geef dan niet op en probeer het opnieuw tot dat je het hebt gehaald.